دیتابیس میکروبیوتا (Microbiomology)

۰۶ فروردین ۱۳۹۹ | ۲۲:۴۰ کد : ۱۰۴۶۵ خبرهای مهم
تعداد بازدید:۳۶۶
دیتابیس میکروبیومولوژی دیتابیسی مبتنی بر ارتباط بیماری باکتری و از معدود دیتابیس های بین المللی در زمینه میکروبیوتا است که از سال ۲۰۱۹ راه اندازی شده است.

دیتابیس میکروبیوتا (Microbiomology)

دیتابیس میکروبیومولوژی دیتابیسی مبتنی بر ارتباط بیماری باکتری و از معدود دیتابیس های بین المللی در زمینه میکروبیوتا است که از سال 2019 راه اندازی شده است. این دیتابیس با بررسی جامع مطالعات مربوط به هر بیماری سعی در ارائه کامل تغییرات میکروبیوتا در محورهای مختلف بدن انسان دارد. نتایج حاصل بصورت جدول ارائه شده، که علاوه بر مشخص کردن تغییرات هر ارگانیسم در هر بیماری اطلاعات دیگری شامل PMID مقاله مربوطه، سال انتشار، نوع نمونه و روش کار را هم مشخص کرده است. تا کنون تغییرات بیش از 54 بیماری و 379 باکتری در این دیتابیس ارائه شده و همواره روزآمد سازی می شود.

این دیتابیس اطلاعات مختصر و جامعی از هر ارگانیسم و بیماری را نیز ارائه می کند که علاوه بر تسهیل دستیابی سریع به مشخصات هر ارگانیسم و بیماری را نیز ارائه می کند.

در این پایگاه بخش Scientometrics نقشه علمی مرتبط با میکروبیوتا/ میکروبیوم در سطح جهان و کشور ایران را ارائه می کند که این از ویژگی منحصر به فرد آن با پایگاه های مشابه می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس های ذیل مراجعه نمایید

 

Website

https://microbiomology.org/

Database

http://db.microbiomology.org/

Telegram

https://www.instagram.com/microbiomology/?igshid=5taqazifhplnTelegram

Menteley Group

https://www.mendeley.com/community/human-microbiota-in-health-and-diseases-(iranian-microbiota-research-center)/

 

 


لینک دانلود فایل

نظر شما :